Thursday, September 02, 2010

Magic Wand


If the shape of these baguettes reminds you of something, well don't be surprised. Yes, they are shaped like penises! I found them in the gay area of Paris, in a boulangerie called Le Gay choc (choc is a play on words between chocolate and shock). Big tourist attraction, needless to say. I did not get to taste them, but I see no reasons why they should taste different than regular baguettes... A little harder, maybe?! Tss, Tss ;-)

38 comments:

  1. Magic Wand???? What is the "Magic Word????"....LOL!! How risqué ..LOL!! Blush, blush...

    ReplyDelete
  2. LOL. Just like the penis shaped cookies at Hot Cookie in the Castro (SF). Nice little food bite (french slang). :-)

    ReplyDelete
  3. Rô la la !!! This is very "osé" !!! LOOOOOOL !
    And this is called "baguette magique"!!! Why?? Maybe because a little harder ??
    Rô la la!!!

    ReplyDelete
  4. Wooooow! I've never seen that before !!!!!!!!! I mean not so many LOL. And never seen bread like that at all!!
    Rien à voir avec la choucroute d'hier, quoique un petit peu quand même, par opposition ;))
    Nice and fun Eric. Thank you!

    ReplyDelete
  5. LOL!!! Very saucy, I love it. I had to look twice when the picture loaded...haha. These are great. I'd buy them for sure! ;)

    ReplyDelete
  6. Pushy customer in bakers shop:"I want a large one of those!"
    Reply: "Get to the back of the queue."

    It would certainly be harder next day. A thought suddenly occurs to me.....no, don't go there!

    Lynn, you could always bake your own. Turn it in to a themed evening and invite a few close friends round.

    ReplyDelete
  7. but do they leave a nasty taste in the mouth?

    ReplyDelete
  8. J´adore la boulangerie Legay Choc!! Malheureusement je ne suis pas encore réussi à voir les baguettes magiques de mes propres yeux. Peut-être il faudrait y aller le matin...

    ReplyDelete
  9. Don't know how many upstanding citizens would buy their daily bread here! The poppy seeds add a certain je ne sais quoi—and do they come in circumcised and uncircumcised versions?

    ReplyDelete
  10. That's INCREDIBLE, well to me, I admit!

    Honestly, I would never have pictured this shape of bread could be sold... Maybe I have to go out a little more!!!...

    OMG, when I first checked PDP here in my office and saw that, hmm, I found it pretty WOOOW. Yes the WOW factor, indeed!!!

    Have you posted it early in the morning Eric, like a good Boulangerie! Lol!

    Drummond, you are kidding!!! Hey, that's true, that they had to have a first model-shape ;)

    And this is sold ... hmm "only" 2.20 Euros!!! It is twice the price of a regular baguette ... but OK OK, 'quand on aime, on ne compte pas' and the Euro is weak as we know !!! :)))

    Thanks for sharing this masterpiece Eric.

    ReplyDelete
  11. Ooops... again... The emotion! Hi Tall Gary if you see me ;)

    ReplyDelete
  12. :)))))) LOL
    and what are YOU doing LE GAY CHOC? lol

    funny! - and I thought when I looked at the pixie that I had a too vivid mind.... - just to be proved that I was right! :))

    ReplyDelete
  13. Now I remember why that is my favorite part of Paris. I about wet my pants (because of laughter) when I saw this in my inbox. I swear no pun intended. I am definitely getting one of those the next time I visit. Great photo Eric, as always.

    ReplyDelete
  14. I love that you share your sense of humor with us all. Yes, some people need to get out more. Sadly in some countries they are getting fined if they have a women's lingerie table set up! I would imagine these guys would get the guillotine!!!

    ReplyDelete
  15. Hilarious, Eric ... they look delicious! ; )

    Merci as always for sharing fun pix.


    Enjoy,
    Christine Hueber

    ReplyDelete
  16. It's kinda ironic, a 'thingy' shaped baguette, because I have a thingy shaped just like a 'baguette'

    ReplyDelete
  17. You make me fall about, Eric- especially the last comment.
    I just checked the website - brilliant! I have a lot of friends who'd love this place. Come to think of it now I know why a friend of mine spends so much time in Paris...

    ReplyDelete
  18. Done as a creme-filled pastry might have been a little harder to... err... swallow.

    ReplyDelete
  19. That baguette on the far right looks familiar...

    ReplyDelete
  20. I was there, I was there once! Bought them for the crew going back to the US. Needless to say, our photos were very creative while on the airplane(away from the pax).
    LOL ALEXA!

    ReplyDelete
  21. LOL, you made me laugh out loud, too, Eric. Thanks for the fun :D

    ReplyDelete
  22. HAHAHAHA yummy!!!


    PHX: so that's what you guys do while we're
    sound asleep during these nine hours flight huh?!!

    ReplyDelete
  23. Eric Darlin',
    I LOVE it when you blog dirty! heee Well next visit, I'll have to get a sackful of those. Thanks for the hot tip.
    V

    ReplyDelete
  24. @Sydney Lawyer "cute cute cute...i wanna a bite for sure" LOOOOOOOOOL!

    I have to explain for those of you who don't master French as well as Sydney Lawyer... : "bite" in French means penis in slang (soft slang).

    ReplyDelete
  25. Eric,
    You may have just lowered the bar for your gaggle of rowdy CDP bloggers you know. Ohhh la la! :)
    V

    ReplyDelete
  26. Bread really is the staff of life!

    ReplyDelete
  27. Hahahaha!!! I did too have to look twice, to be sure ;)

    I bet there is a huge "queue" (if you'll pardon my French) ;) in front of that shop on a daily basis

    ReplyDelete
  28. Mon Dieu! Lol!

    Still, it is a bit pricey for a baguette...

    -French Bean

    ReplyDelete
  29. Love the photo and the comments. I'm mort-ified to be late to this one.

    ReplyDelete
  30. So which end of the alimentary canal are these meant to go in? I mean, are they to be eaten or sat on?

    ReplyDelete
  31. Can you imagine what fun the bakers have shaping the dough?

    ReplyDelete
  32. I got here late but the fun is still the same. Yes Mimi I can imagine the concentration on the bakers' faces as they shape their 'baguettes magiques' to perfection every morning - the early morning hard on suddenly takes on a new meaning.

    Great catch Eric, well done! The name Gay Paris is well deserved!

    ReplyDelete